Valencia

Valencia
Some wonderful animals
Powered By Blogger

WELCOME TO A NEW BLOG!!

Hello! Here there is a new blog where we are going to write many things. Books to read, music to listen, films to see... and of course English exercises to improve our pupils next winter!

MUSIC AND GARDENS

TO RELAX

02 de juliol, 2010

INTERESTING WEBS

WEB ESCOLLIDA Nº 1 (DE DOS)

1- Enllaç:
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tdpla/practica_1-3.html

2- D’interessant: bé, dins l’apartat dels recursos CLIL per a Primària, he agafat el primer “colouring”, indicat a Cicle Inicial, però el qual jo penso que P5, també hi pot participar, clar que només dins la possibilitat de l’alumne, probablement, P5 molts només pintarien el dibuix, però altres alumnes poden arribar a escriure i enviar l’email que indica l’exercici.

- En el moment de fer-lo servir plenament a Primària, també penso que és molt interessant si s’aplica a temes en concrets com “Christmas” o altres festes, tal com indica el títol de l’enllaç, tots els temes dins de “colouring” poden incloure’s a temes més amplis, per exemple dins de les tradicions angleses, s’hi pot incloure “Christmas” i altres. Dins de l’estudi dels animals a Medi Natural, es pot incloure els dibuixos dels animals, això obre la possibilitat d’elaborar un CLIL entre el Medi Natural i la Llengua Estrangera d’Anglès. Per aquestes possiblitats m’interessa aquest enllaç, i estic segura que n’hi ha moltes més.

3- Competències que es poden practicar en aquest web:

1- Competència en comunicació lingüística (pels alumnes que escriuran el mail milloraran la competència ling. escrita)

3- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (pels alumnes que només pintin, la mestra haurà d’ensenyar que els elefants per exemple no poden ser roses, es pot fer veure les parts del cos dels animals en anglès, el bàsic, legs, head...)

4- Tractament de la informació i competència digital (tots els alumnes podran observar i experimentar amb el web, des del fet de dibuixar, fins enviar el mail, fer recerca de colors amb el programa, etc.)

5- Competència social i ciutadana (pels alumnes que escriuran el mail amb la intenció de crear un “Greeting”, la felicitació, aquest gest el podem considerar com un fet de competència en comunicació social entre els propis alumnes)

6- Competència cultural i artística (pels alumnes que en el moment de pintar poden fer la seva obra i si es tracta d’una felicitació doncs encara amb més motiu)

7- Competència per aprendre a aprendre (el fet que els nens es posin davant d’una pantalla i per ells mateixos vagin descobrint tot el ventall de possibilitats que ofereix tot el programa, els obrirà noves perspectives de com fer serivir un pc)

8- Autonomia i iniciativa personal (aquest exercici donarà seguretat als alumnes en pic vegin tot el que poden fer amb un dibuix que en principi sembla simple i després afegeix diferents graus de dificultat)


4- Com ho faria servir a l’aula:

a) A P5, ho faria servir per aprendre revisar en anglès colors apresos i aprendre’n de nous, una vegada pintat el dibuix, els alumnes més avançats els indicaria com fer el e-mail, als altres els indicaria imprimir-ho. Els que ho imprimissin, escriurien a mà la felicitació, practicant frase bàsica, els altres ho escriurien al pc i s’ho enviarien entre ells mateixos. Els que nos sabessin escriure prou bé, imprimiria el dibuix i el penjaria al “suro” de classe, així tots els alumnes estan contents i motivats per la tasca que han fet.

b) A Primària, intentaria incloure el tema triat de “colouring” en algun projecte que ja estés treballant una altra mestra, per exemple al Medi Natural, i els animals que estessin treballant la mestra, jo ho treballaria facilitant el vocabulari en anglès de les parts del cos de l’animal, revisaria colors, formes, etc. Després aniria mirar d’escriure una mini descripció d’un animal i en comptes de fer una felicitació, tindriem cada animalet amb dos otres mots descriptius sota el dibuix. Demanaria que ho imprimissin per una banda, i després que s’intercanviessin els animals entre ells, per exemple, el que ha fet un elefant, hauria d’enviar el dibuix de l’elefant a un que tingués l’animal que ell vol, si vol una serp, doncs apa, li ha d’enviar un elefant imprès amb la breu descripció a sota, i quan l’alumne que té la serp ho rebi, aquest li hauria d’enviar la serp a l’alumne de l’elefant, i així entre els propis alumnes. Per suposat es pot fer un mural de tots els animals amb la seva breu descripció en anglès, penjar-ho a l’aula, i ja està!! Una aula divertida, on tothom pot gaudir d’una feina feta per tothom i on tots els alumnes i mestres hi poden guaitar.

WEB ESCOLLIDA Nº 2

1- Enllaç:
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tdpla/practica_2-2.html

2- D’interessant: dins de “songs and games”, he agafat l’enllaç que va a orienta al Cicle Mitjà, “The scary skeleton”, m’ha encantat totes les possibilitats que ofereix, des d’escoltar la cançó, llegir les parts del cos mentre ho canten els nens, fer “labels” etiquetes per a col.locar a l’escalet. La possibilitat d’adaptació dels exercicis segons habilitats d’alumnes, el poder revisar i aprendre parts noves del cos en anglès, el fet de que es pot incloure dins Halloween, motiu de festa pels alumnes, en fi, molt interessant en molts aspectes.

3- Competències que es poden practicar en aquest web:


C1 Competència en comunicació lingüística (pel fet de practicar vocabulari de parts del cos cantant i jugant al final de la lliçó)

C3. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic (pel fet de practicar vocabulari de parts del cos col.locant etiquetes, buscant les parts del cos i jugant al final de la lliçó)

C4. Tractament de la informació i competència digital (pel fet de posar-se a manipular el pc, fent recerca dels mots ques els interessa, clicar el botó per llegir, escoltar, canviar de pàgina, imprimir...)

C6. Competència cultural i artística (pel fet de cantar i conèixer les tradicions de Halloween en el cas que es pugui incloure aquesta Unit dins el Festival de Halloween)

C7. Competència per aprendre a aprendre (els alumnes s’adonen de com funciona la recerca de pàgina, funcions del pc, i veuen que això és aplicable a altres moments i altres eines)

C8. Autonomia i iniciativa personal (els alumnes adquireixen molta seguretat en veure tot el que saben fer i el vocabulari que ha après, ho poden comprobar amb el joc i quan s’adonen que de cop els surt ja la cançó)


4- Com ho faria servir a l’aula:

a) Doncs a Cicle Mitjà ho faria servir als dos cursos, malgrat que a 3r, segurament em limitaria a escoltar la cançó, a demanar que els nens llegissin bé les parts del cos quan ho canta l’escalet, i els demanaria que practiquessin amb l’exercici segon que surt a la dreta, Make a skeleton.
b) Segurament que a 4rt, els faria primer cantar la cançó, després llegir les parts del cos que surten escrites amb tota la cançó, tot seguit construirien l’escalet (costat dret del web), els demanaria que senyalessin a la pantalla totes les parts del cos. Els demanaria que fessin els flashcards de les parts del cos i que entre ells es demanessin una part del cos en anglès i se la intercanviessin.. Bé, i com sempre, penso que aquesta web està oberta a una quantitat molt àmplia d’exercicis que proposa i d’altres que sorgeixen al decurs de les sessions.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada